XCOM 2 nie da nam możliwości sterowania padem

Studio Firaxis zapowiedziało, że ich nadchodząca strategia turowa, XCOM 2, nie otrzyma w momencie premiery wsparcia dla padów.

Wiadomość ta może być dla wielu niespodzianką, jako że wydana w 2012 roku poprzednia część trafiła na Xboksa 360 oraz PlayStation 3 i zebrała tam świetne oceny, co sugerowałoby, że Firaxis znalazło odpowiednią receptę na połączenie mechaniki strategii ze sterowaniem przy pomocy pada. Z drugiej strony, studio zapowiedziało kontynuację gry wyłącznie na PC, więc alternatywne kontrolery z pewnością nie są priorytetem. Twórcy nie ukrywają, że skupiają się na komputerach, ponieważ jest to platforma, na której czują się najlepiej: „Kiedy rozmawiamy wizji tej gry, mówimy wyłącznie o PC”. Rezygnacja z obsługi pada wpłynie poważnie na samą rozgrywkę: interfejs użytkownika będzie zoptymalizowany w taki sposób, by jak najlepiej służyć myszce i klawiaturze, zaś teksty na ekranie mają być mniejsze. Jednocześnie deweloperzy nie wykluczyli możliwości, że XCOM 2 ostatecznie trafi także na konsole. Dyrektor kreatywny gry, Jake Solomon, ostudził jednak zapał fanów: „Nie jest przesądzone, że nasza produkcja nie trafi też na inne platformy, jednak mówiąc szczerze, na razie nawet nie dyskutujemy na ten temat”.

Źródło:
Jakub Mirowski - GRY-OnLine


Klemens
2015-06-07 09:55:59